Miksi AdWords-mainonta kannattaa?

Miksi AdWords-mainonta kannattaa?

”ETTEKÖ TE TODELLAKAAN MAINOSTA ITSEÄNNE GOOGLESSA?!”

Joudun varmistamaan kun yrittäjä kertoo ettei hän hyödynnä Google AdWordsiä markkinoinnissaan.

Mietitkö vieläkin missä ne sinun asiakkaasi voisivat piileskellä?

Minäpä kerron….

HE OVAT GOOGLESSA ETSIMÄSSÄ SINUA!

Pelkästään Suomessa tehdään noin 30 000 000 (eli 30 miljoonaa) hakua päivittäin.

Monikohan näistä hauista on sellaisia, joissa sinun kannattaisi näkyä?

Viisi (painavaa) syytä aloittaa Google-mainonta (heti)

Jos et jo tee mainontaa Googlessa, olet todennäköisesti pahasti perässä kilpailijoitasi. Älä huoli, voit vielä saada heidät kiinni tekemällä mainontaa oikein.

1. Saat tuloksia nopeasti – jopa päivissä. Hakukoneoptimointi (SEO) on kuuma puheenaihe, eikä sen tärkeyttä tule unohtaa. Mutta ongelma siinä on se, että tulokset näkyvät vasta kuukausien päästä. Monellako yrittäjällä on varaa laittaa satoja tai tuhansia euroja SEO-hommiin 6-9 kuukauden ajan, tietämättä yhtään mitä tuloksia hän saa?

AdWordsiin saat kampanjat pyörimään muutamassa tunnissa ja ensimmäiset kävijät sivustollesi (tai verkkokauppaan) jo samana päivänä. Kenties teet jo ensimmäisen kaupankin samana iltana.

2. Mainonta on mitattavaa ja läpinäkyvää. Tiedät tarkkaan kuinka paljon rahaa mainontaan menee, ja kuinka paljon myyntiä se tuo sinulle. Verkkokaupoille Google laskee automaattisesti esim. millä kertoimella 1 mainontaan laitettu euro tuottaa myyntiä (kampanjakulut suhteutettuna myyntilukuihin) – mikä on hyödyllinen katsoessasi tuotteiden katerakennetta.

Tärkeä pointti liittyen mitattavuuteen on se, että sinun ei tarvitse arvailla tai luottaa jonkun toisen mielipiteeseen. Numerot kertovat totuuden ja voit luotettavasti tehdä päätöksiä niiden perusteella. Vertaa esim. mainostilan ostamiseen paikallislehdestä – kuinka moni näki mainoksen ja vieraili sen ansiosta sivustollasi?

3. Sopii niin pienille kuin suurille yrityksille. Varsinkin yksinyrittäjiltä kuulee usein ettei heillä ole laittaa tuhansia euroja kuukaudessa mainontaan. Mitä jos kertoisin että voit itse päättää miten paljon panostat mainontaan? Voit aloittaa vaikka eurolla päivässä, eikä sinun tarvitse sitoutua mihinkään – laita kampanjat kiinni heti seuraavana päivänä jos siltä tuntuu!

Suuremmat yritykset voivat helposti käyttää satoja tuhansia euroja mainontaan kuukaudessa, ja saada hyvän tuoton sille budjetille. AdWords taipuu siis moneen, yrityksen koosta riippumatta.

4. Näy oikealle kohderyhmälle oikeaan aikaan. Mainonta on tarkkaa ja tehokasta kun sen tekee oikein. Voit näkyä potentiaalisille asiakkaille ihan ostoprosessin alusta (herätä heidän kiinnostuksensa), aina siihen hetkeen asti kunnes he päättävät tehdä ostoksen.

Mainokset saavat enemmän ja enmmän tilaa Googlen hakutuloksissa, mikä tarkoittaa sitä että asiakkaasi näkevät (ja klikkaavat) niitä useammin ja useammin. Asiakkaat jotka ovat herkkiä ostamaan eivät jaksa tutkia – he klikkaavat ensimmäistä tulosta (mainosta) ja tekevät ostoksensa.

5. Voit mainostaa (melkein) mitä vaan. Mainosta paikallista pizzeriaa, mobiiliapplikaatiota Android-käyttäjille tai verkkokauppaasi toiselle puolelle maailmaa. Sinä päätät mitä mainostat, missä mainostat ja kenelle mainoksia näytetään. Voit valita perinteisen esim. hakuverkoston kampanjan (tekstimainokset hakutuloksissa), sovelluskaupoissa näkyviä mainoksia, videomainoksia Youtubessa tai remarketing kampanjan koko Googlen verkostossa.

Haluatko lisää vinkkejä mainontaan ilmaiseksi? Tilaa uutiskirje, niin saat parhaat vinkit suoraan sähköpostiisi ja opit välttämään kaikki sudenkuopat. Mitä vielä odotat?